Al jaren lange haren...
Ik weet dat hier een paar old-timers zitten en ik vroeg me het volgende af:
hoe beleven jullie ondertussen jullie lang haar in vergelijking met toen je pas begon met groeien? Is het nog even speciaal of juist heel anders? Zou je het ooit willen afknippen nu?
En als je een tip zou geven aan iemand nieuwer, wat zou jij willen dat je had geweten toen je pas begon?
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Ik heb mijn hele leven al lang haar, en ik ben nog steeds even blij en trots! Wat ik zou willen dat ik had geweten: hoe een ELLENDE het is om zwart uit te laten groeien/bleken. Ik zit er nu aan vast.
Antwoord
Toen ik doelbewust liet groeien, wou ik echt lang haar (ik bedoel echt lang in de zin van ongebruikelijk lang haar) en dat wil ik nu nog steeds :)
Wat betreft tips, er was 1 periode waarin ik van classic naar stuitje terugknipte... en dat kwam omdat ik niet wist wat ik nu wel weet en wat ik wou dat ik toen geweten had: hoe het comfortabel en zonder veel moeite kunnen opsteken.
Daardoor heb ik nu zicht op langer dan classic :)
Antwoord
ik heb het als kind al lang gehad. 7jaar geleden kort laten knippen en sindsdien weer laten groeien.
tips? niet zo vaak laten knippen als de (meeste) kappers aanraden. dan knip je alle groei weg of misschien zelfs meer.

en inderdaad wat Athanasia ook al zegt: leren opsteken zodra het haar daar lang genoeg voor is. ik denk dat dat wel een van de belangrijkste tips is.
behalve dat het comfortabel is en het mooi staat is het ook een manier om de punten te beschermen en om een knipbeurt nog even uit te stellen.
Heup -> Staartbeentje -> Classic -> Staartbeentje volle punten
Antwoord
Als tip zou ik zeggen ga naar dit forum, en kijk naar Torrin Paige.
En trek je niks aan van lang haar commentaar.
Antwoord
Torrin Paige is wel leuk :p
Van mij zou nog een tip zijn de lengtes niet te wassen, alleen je hoofd.
Antwoord
Ik val niet echt onder de doelgroep want mijn haar is nu niet lang, maar mijn haardoelen zijn in de loop van bijna 10 jaar niet veel veranderd qua lengte. Ik wilde in eerste instantie taille lengte, maar dat is veranderd in heup. Waar ik eerst taille al erg lang vond, vind ik dat nu niet meer zo heel speciaal. Wel merk ik dat het iets minder speciaal is geworden omdat ik me er veel mee bezig houd/heb gehouden, veel lange bossen haar gezien etc. Je went er wel een beetje aan. Maar toch, als ik buiten op straat ineens een lange bos haren zie dan sta ik er toch wel nog steeds naar te gapen in positieve zin.

Wat ik zou willen dat ik had geweten toen ik begon... dat henna al gauw te donker wordt, dat ook een paar keer per jaar stijltang voor mijn haar extreme gevolgen heeft, dat lang haar voor mij belangrijker is dan een kleurtje, ondanks dat ik altijd beide wil/wilde... ach, zoveel. Heb ook veel gedaan tegen beter weten in, maar wel allemaal van geleerd en uitgekomen bij mijn echte langdurige wens.
Antwoord
wat ik wou dat ik vroeger wist en nu zou zeggen: geniet ervan!

Ik was zo'n stuk ongeduld om de perfecte routine en de juiste lengte te hebben.
Ik wou alles tegelijk weten.

Nu mis ik dat soms wel een beetje. Iets nieuws ontdekken, bezeten zijn van nieuwe shampoo's of haarstokjes, en mijn haar zien vooruitgaan. Ondertussen heb ik het meeste wel al gezien of gehoord en soms mis ik die wonderlijke tijd van ontdekking. Dus ja, ik snap dat mensen hun langer haar NU willen, maar geniet ook van de reis :)
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)