Asymmetrische haargroei
Volgens mij is het vaker ter sprake gekomen op het forum, misschien in dagboekjes want ik kon het zo snel niet terugvinden.

Ik heb een probleem: in december heb ik mijn haar in een licht afgeronde vorm laten knippen (dus zijkanten wat korter dan midden). Nu is mijn haar heel raar gegroeid: in het midden is het nu een stuk korter dan het haar eromheen. Het valt nu meer in 2 punten, alsof er een hap achter uit het midden is. Dat ziet er dus heel raar uit.

Ik heb geen idee waardoor dit komt... Hebben jullie ideëen?

Voorheen was mijn haar altijd het langst in het midden (dat is ook de plek waar ik meet).

Ik ben bang dat ik het nu binnenkort toch weer moet laten knippen, om weer een normaal model in mijn haar te krijgen, maar dat betekent dat er van de zijkanten best wel veel lengte af moet om weer een rechte onderkant te krijgen :(
Of zou het middenstuk misschien toch nog bij gaan groeien? Wat denken jullie?
[Afbeelding: th_28-05-2012.jpg]
Antwoord
Mermaid tail!

Zo heet dat. Dit komt blijkbaar nog voor, dat haar in een soort visstaartvorm groeit.
Ik denk dat je er niet veel aan kan doen buiten trimmen.
Antwoord
Bedankt voor je reactie! Leuk dat er een naam voor is :-)
Ik vind het wel raar dat ik het nooit eerder heb gehad en nu na de knip ineens wel... ik kijk het nog een tijdje aan, wil liever niet de schaar erin. Het valt gelukkig nog niet zo op en mijn haar krult elke dag weer anders waardoor het verschil in lengte soms meer en soms minder is. Hopelijk groeit het nog bij.
[Afbeelding: th_28-05-2012.jpg]
Antwoord
Bij mij groeit links veel sneller dan rechts. Zo heeft iedereen wat denk ik. ;)
Antwoord
Ik heb ook last van ongelijke groei. Bij mij groeit het links een stuk sneller dan rechts, helaas, want om niet teveel verschil te krijgen moet ik er links regelmatig een stukje afhalen. Anders krijg ik echt heel scheef haar en dat is geen gezicht.
Taille - Taille volle punten - Heup - Heup volle punten
Antwoord
Jup hier ook last van, dus ik laat het dan gewoon knippen als het te ongelijk wordt
blossom.smilie
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)