Welke haarspulletjes had je als kind?
Vandaag was een plezierige dag, onder andere omdat ik twee dozen ontdekte met oud speelgoed van mij, leeftijd van 8 tot 11 jaar ongeveer. Naast Polly Pockets meeneemspeelgoedhuisjes (erg vintage!), Pokemon- en Harry Potterkaarten, glow-in-the-dark sterren, Dragonball Z stickertjes, en Pocahontasbeeldje vond ik er ook nog een haarstrikje (barette), een rekjesversiering (met Pocahontas op) en de volgende kam van Tupperware...

[Afbeelding: %24_35.JPG]

Die is zowaar nog bruikbaar. Hij bestaat uit drie rijen plastic pinnen, zonder naden zelfs, een Tangle Teezer in tandenborstelvorm... Erg bizar.
Antwoord
Ik had een ding dat er uitzag als een lasso maar dan van hard plastic met een lange punt eraan... Moeilijk uitleggen. Kon je staart er fancy'er mee laten uitzien door je haar er doorheen te laten steken en door ander haar heen te trekken haha. Herinner me dat t erg zeer deed
[Afbeelding: zsodbq.jpg]
Klik hier voor mijn Wordpressblog! Hier bespreek ik de details van water only washing.
Antwoord
Ah, wat een leuk idee voor een topic! :-D
Ik kan me herinneren dat ik als kind (leeftijd 8-12) vaak haarbanden droeg, die met die van plastic met pinnetjes waren irritant maar had ook een paar fijne van stof.
En er was een tijdje een rage om zelf haarspelden te maken: dan kocht je van die lege metalen haarspelden en knipte uit dik vilt figuurtjes die je op de speld lijmde. Best leuk!
Op de middelbare school had ik vaak van die dikke haarfroezels om mijn staart.
En heb ook tijden met een zelfgemaakte "haarketting" van kleine kraaltjes (zelf geregen) rondgelopen, die zette ik dan vast met een klein haarklemmetje.
Mijn zus had heel veel dunne haarlintjes in verschillende kleuren, heel leuk om een vlecht mee te versieren, ik baal nog steeds dat die verdwenen zijn.
[Afbeelding: th_28-05-2012.jpg]
Antwoord
sweet-devil schreef:Ik had een ding dat er uitzag als een lasso maar dan van hard plastic met een lange punt eraan... Moeilijk uitleggen. Kon je staart er fancy'er mee laten uitzien door je haar er doorheen te laten steken en door ander haar heen te trekken haha. Herinner me dat t erg zeer deed

Een topsy tool. Ik heb er nog steeds een en gebruik hem ook heel af en toe. Je kan ze denk ik wel bij de claires krijgen.
Antwoord
prankdemon schreef:
sweet-devil schreef:Ik had een ding dat er uitzag als een lasso maar dan van hard plastic met een lange punt eraan... Moeilijk uitleggen. Kon je staart er fancy'er mee laten uitzien door je haar er doorheen te laten steken en door ander haar heen te trekken haha. Herinner me dat t erg zeer deed

Een topsy tool. Ik heb er nog steeds een en gebruik hem ook heel af en toe. Je kan ze denk ik wel bij de claires krijgen.
Heee inderdaad haha, lijkt op google vooral iets voor Aziatische mensen giechel
Of misschien staan er bergen van op ebay verkocht door chinezen ofzo
[Afbeelding: zsodbq.jpg]
Klik hier voor mijn Wordpressblog! Hier bespreek ik de details van water only washing.
Antwoord
Deze dus? Ik kom er nu achter dat ik er 2 heb gniffel-0136-giggle

[Afbeelding: topsitool.jpg]
"Lord of the braids"
Antwoord
Heel toevallig heb ik een paar weekenden terug van mijn ouders wat oude haar spulletjes gekregen.
Toevallig zat daar ook zo'n topsy tool bij, maar ik heb die ergens neer gelegd om hem niet kwijt te raken en ik weet niet meer waar.
Zal hem vast wel weer tegenkomen ergens in huis, dus komt wel goed.

Heb een foto gemaakt van mijn spulletjes van vroeger:
[Afbeelding: 11755722_870327963053505_883466605134619...e=56203850]
[Afbeelding: Banner%20Debby%20v2_zps1xk9b9wz.jpg]
Antwoord
Wat grappig al die vintage spelden! Zo'n topsy turner heb ik ook nog, gebruik hem zelfs heel af en toe :D

Vroeger had ik kammetjes, in het oranje en geel plastic en een soort zijspeldjes waarvan ik niet weet hoe ze heten.
kammetjes voorbeeld:
[Afbeelding: 41oizCi5YUL._SL246_SX190_CR0,0,190,246_.jpg]

de zijspeldjes, zoals de twee aan de linker kant
[Afbeelding: 414146024_f038def523.jpg]

1 van de haardrachten die ik had waren "kwikjes" (denk niet dat het zo nog genoemd wordt) zoals deze:
[Afbeelding: twee-staartjes-default-14306-0.jpg]
(ook gemaakt met die zijspeldjes van daarnet, kon geen goede foto vinden. 2 zijstaartjes met de rest van het haar los)
Antwoord
Oh wauw, die rechterzijspeld daar, een voorloper van de flexi8 :D
Als kind droeg ik mijn haar trouwens ook zo, Rusalka.

Heel leuk om al die oude accessoires te zien.
Antwoord
Ik had vroeger zoiets, om knotten te maken :) alleen was die van mij alleen draad met stof, geen vulling.

[Afbeelding: FS0010.jpg]
[Afbeelding: zombie43.gif]Risen from coiling knots
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)