Hallo!
Misschien een beetje een vreemde naam voor een haarforum, maar muziek is nu eenmaal een nog iets grotere interesse van mij, en ik wist ook geen andere/betere nickname. grotegrijns

Ik ben Vlaams, 21 en heb een haartype dat ik een beetje moeilijk te bepalen vind. Ik vermoed dus 1b, maar ben het nog niet helemáál zeker. Mijn onderste laag lijkt het minste slag te hebben, maar bij de middelste krult het allemaal enigzins op en/of is er een slag.
Mijn bovenste laag is de kortste omdat ik die ooit tot een froufrou/pony liet knippen, maar sinds een dik half jaar laat ik die dus opnieuw groeien. Ik draag het steeds met een speldje naar achter of een beetje opzij, want los hangt het allemaal maar in m'n ogen + ik vind het nog niet echt mooi zo.
Als ik het net gewassen heb, kan ik steeds kiezen tussen golven (geen S-golven) of redelijk stijl. Als ik golven wil, knijp ik die er gewoon in (zonder product dus) ofwel doe ik er niets mee. Tegenwoordig kies ik voor dit laatste.
Nadien doet mijn haar nogal z'n eigen willetje en de ene keer zitten er veel slagen in en de andere keer minder. Als het vetter wordt, verminderen de slagen, maar helemaal stijl is het nooit. ;)

Wel is zeker dat ik blond, fijn, breekbaar haar heb, maar veel. Het is twee maanden geleden in een punt geknipt (de puntjes moesten er nog eens af). De uiterste punt raakt mijn bh-sluiting.

Na deze laatste knipbeurt wou ik met een schone lei beginnen en mijn haar gezond laten groeien. Een hele tijd heb ik bij elke wasbeurt conditioner gebruikt (AVEDA Scalp Benifits in dit geval) en 1x per week een haarmasker (Ultra Doux Vanille & Papaya) en zelfs een serum (Garnier Damage Repair). Mijn haar voelde zeker gezonder aan, maar helaas werd het door het gebruik van deze producten uiteindelijk maar een slappe vod en gingen mijn lengtes er al snel vet uitzien (terwijl ze dat niet waren). Nochtans bevat er geen enkel product siliconen!
Ik ben dan ook sinds een week opnieuw alleen shampoo beginnen gebruiken en merkte meteen het verschil, maar helemaal geen verzorging gebruiken is natuurlijk ook geen goed idee! Maar misschien open ik hierover beter een ander topic?

Bij de lengte van mijn haar staat een vraagteken omdat ik er dus werkelijk geen idee van heb. Heb het nog nooit gemeten en vraag me ook af hoe je dat moet doen als het in lagen geknipt is.

Ik hoop dat ik hier met nog andere vragen terecht kan, en mag uiteraard niet vergeten een foto van m'n haar te nemen!

Zijn er hier trouwens mensen die ezceem op de hoofdhuid hebben? Daar ben ikzelf helaas al sinds m'n puberteit "slachtoffer" van, maar gebruik al lang een goede shampoo (Ducray tegen vette schilfertjes, verkrijgbaar bij de apotheek, maar helaas nogal duur en zeker voor hetgeen er maar in zit); alleen zal het helaas nooit helemaal weggaan.

Ik zou hier het hele levensverhaal van mezelf en m'n pak haar kunnen vertellen, maar zal dat maar laten. grotegrijns

Wel vind ik dat m'n haar al een mooie lengte begint te krijgen nu, dus dat is positief! Hoelang ik het ongeveer wil laten groeien weet ik eigenlijk niet goed... Het model moet natuurlijk ook mooi blijven en zo.

Gr,
musicfreak
Antwoord
Welkom op het forum!

Zo te lezen ben je al lekker bezig met producten uitproberen. Ik denk dat je hiermee door moet gaan, om te ontdekken wat het beste werkt voor jouw haar én huid.
Overigens heb ik zelf geen last van mijn hoofdhuid, maar volgens mij een aantal anderen wel. Zij kunnen je vast beter advies geven dan ik. :)
Antwoord
Hoihoi, welkom! Om je haar te meten leg je een meetlint over je hoofd. 0 cm begint dan bij de haargrens op je voorhoofd. Dan moet je iemand laten aflezen tot hoeveel cm het komt op je rug.
Antwoord
Oh, ik doe zelf altijd de nulkant over mijn rug trekken tot de puntjes, zodat ik zelf op mijn voorhoofd kan aflezen hoe lang het is.
Meetlint had ik bij de naaispulletjes gekocht.
Antwoord
Hoi Musicfreak, welkom hier! wuif

Leuk, zo'n uitgebreide post :) Je zult hier vast en zeker genoeg informatie vinden over hoe je haar te meten ed. En kijk eens naar olie voor in je haar :)
Antwoord
welkom op het forum!
Antwoord
Bedankt allemaal!

Ja hoor, ik ben een uitgebreide schrijver. ;)

Bedankt voor de tips over de haarmeting, ik heb wel een lintmeter in huis.

Maakt olie het haar juist niet sneller vet? En is een serum ook niet een beetje zoals olie? Wat is het verschil?

Nog over mijn pak haar, eigenlijk valt het nu nogal goed mee dankzij die kortere laag. Enkel als ik na mijn huidige shampoo niet de andere gebruik die slapper van textuur is (extra en zachter voor de hoofdhuid), zit er duidelijk meer volume in. (Maar nu heb ik hem niet gebruikt en is het dus wél weer meer een pak. grotegrijns )
Antwoord
Welkom musicfreak!
Van wat voor muziek hou je dan? Speel je zelf ook een instrument?

Olie doe ik alleen in de puntjes, en soms een beetje lengte omdat mijn haar snel pluizig wordt. Bovenop je hoofd zou ik inderdaad niet smeren, daar wordt het door je hoofdhuid vanzelf al vettig.
[Afbeelding: th_28-05-2012.jpg]
Antwoord
Nee, een instrument niet. Ik hou nogal van de muziek uit de generatie van mijn ouders (1968-1979 ongeveer) en ben mede daardoor soms hippie genoemd op school. ;)
Antwoord
welkom

Ben heel benieuwd naar een foto van je haartjes. :)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)