Mijn haar is soms erg moeilijk..
Hallo allemaal,

Zoals mijn onderwerp al zegt, mijn haar is soms erg moeilijk. Ik borstel mijn haar niet dagelijks, was het 2x per week. 1x met shampoo en conditioner en 1x met kokosolie en shampoo. Ik draag mij haar bijna nooit los, want het ziet er al snel droog uit en bovenin zit het altijd te plat. Wat kan ik doen om mijn haar er goed uit te laten zien, zodat ik het ook eens wat vaker lekker los kan laten hangen
Antwoord
Je zou eens kritisch kunnen kijken naar je routine. Je wast twee keer per week. Dat is op zich niet slecht, maar wat voor een producten gebruik je? Wat zit er in je shampoo? Waarom gebruik je geen conditioner nadat je olie gebruikt hebt? Wat zit er in je conditioner? Waarom gebruik je twee keer per week shampoo, en niet één keer per week?

En realiseer je dat een nieuwe routine niet binnen een dag vruchten afwerpt. Gemiddeld heeft je haar (eigenlijk je hoofdhuid) 6-8 weken nodig om aan een nieuwe routine te wennen. In die 6-8 weken kan het soms zelfs lijken dat er verslechtering in het proces zit in plaats van verbetering,daar moet je vaak doorheen.

Tot slot: iets wat je droge onderkant zou kunnen helpen is een SMT. Het kan in ieder geval geen kwaad om dat te proberen.
Antwoord
Het klopt dat een nieuwe routine niet meteen grote verbetering betekent.
Zo stapte ik over naar producten zonder siliconen en parabenen.
Mijn haar werd stroef en voelde vreemd aan. Na een weekje was dat voorbij. Mijn haar was toen zachter en blijft langer vetvrij.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)