Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Timotei Délice Bio
Timotei Délice Bio
[Afbeelding: shampoo3.jpg?w=390]

Ingrediënten
Aqua, cocamidopropyl betaine, disodium lauryl sulfosuccinate, sodium cocoamphoacetate, sodium chloride, aloe barbadensis leaf juice powder, camellia sinensis leaf extract, tocopherol, arcorbic acid, glycerin, parfum, hydrogenated palm glycerides citrate, coco-glucoside, glyceryl laurate, glyceryl oleate, coconut acid, citric acid, benzyl alcohol, salicylic acid, sorbic acid, potassium sorbate, citral, limonene.

Siliconen / Sulfaten
geen

Consistentie en geur
de shampoo is goed vloeibaar, transparant.
geur is wat apart, ruikt naar citroen. niet mijn favoriete geur maar het blijft gelukkig ook niet hangen.

Werking
shampoo schuimt goed voor een sulfaatvrije shampoo. reinigt het haar prima zonder de hoofdhuid uit te drogen. mijn haar is na het uitspoelen nog net niet ‘squeak clean‘ zoals met sulfaatshampoo.

Prijs
€1,60

Persoonlijke score op 5
4/5
met een andere geur had het een 5 kunnen worden.

Waar kan je het vinden (België/Nederland?)
Action

Speciale opmerkingen?
Heup -> Staartbeentje -> Classic -> Staartbeentje volle punten
Antwoord
Ik zat al een tijdje te overwegen om hier een review van te schrijven. Fijn dat de Action zo'n goedkope sulfaatvrije shampoo heeft inderdaad. Ik wordt echter niet gelukkig van deze. Hij maakt mijn haar juist viezer dan schoner! Het wordt er heel 'crunchy' en breekbaar en slap van. Ik moet het direct weer met een clarifying shampoo wassen, anders komt het echt niet goed. Hij schuimt bij mij, zelfs voor een sulfaatvrije shampoo, helemaal niet. Misschien heb ik een slechte batch ofzo?
Antwoord
Zit "sulfosuccinate"in. Is dus eigenlijk niet echt sulfatenvrij. :(
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
de naam lijkt erop maar valt disodium lauryl sulfosuccinate wel onder de sulfaten?
staat niet op de sulfaat lijstjes en dit product staat wel op de sulfaatvrije shampoo lijsten.

wat ik wel kon vinden was dat het molecuul is groter zijn en niet in de huid kunnen doordringen zoals sulfaten.
sulfaten bestaan uit een centraal zwavelatoom(S). disodium lauryl sulfosuccinate heeft dit niet.

Gaeli schreef:Ik zat al een tijdje te overwegen om hier een review van te schrijven. Fijn dat de Action zo'n goedkope sulfaatvrije shampoo heeft inderdaad. Ik wordt echter niet gelukkig van deze. Hij maakt mijn haar juist viezer dan schoner! Het wordt er heel 'crunchy' en breekbaar en slap van. Ik moet het direct weer met een clarifying shampoo wassen, anders komt het echt niet goed. Hij schuimt bij mij, zelfs voor een sulfaatvrije shampoo, helemaal niet. Misschien heb ik een slechte batch ofzo?

of mijn haar is raar. ik moest juist clarifyen bij The Body Shop shampoo die hier op het forum goed scoort.
Antwoord
Grappig dat het per persoon zo verschilt. Ik had hetzelfde bij een Sante shampoo (Sante Family Bio-Gingko & Olijf - al werd mijn haar daar wel iets zachter van dan de Timotei) die stof stond te vangen bij mij in de douche. Mijn zusje kwam langs, gebruikte hem, en was direct verkocht. Misschien is het een haartype ding? Ze heeft veel meer jouw haartype dan het mijne. :)
Antwoord
Vrijdag een nieuwe poging gedaan. Het was wel enigszins schoon, maar ik had dan ook heel veel gebruikten. Helaas nu een allergische reactie en extreme jeuk op mijn hoofd. . AARGH! Deze shampoo gaat heel hard de vuilnisbak in (of naar iemand anders - die het aandurft). razend
Antwoord
Gaeli schreef:Vrijdag een nieuwe poging gedaan. Het was wel enigszins schoon, maar ik had dan ook heel veel gebruikten. Helaas nu een allergische reactie en extreme jeuk op mijn hoofd. . AARGH! Deze shampoo gaat heel hard de vuilnisbak in (of naar iemand anders - die het aandurft). razend
Ah vervelend! Gebruik 'm zelf ook. Zeker omdat ie lekker goedkoop is bloos2 en goed werkt. Overigens nergens last van, maar zoals hierboven al vermeld verschilt het per persoon.
Antwoord
Gaeli schreef:Vrijdag een nieuwe poging gedaan. Het was wel enigszins schoon, maar ik had dan ook heel veel gebruikten. Helaas nu een allergische reactie en extreme jeuk op mijn hoofd. . AARGH! Deze shampoo gaat heel hard de vuilnisbak in (of naar iemand anders - die het aandurft). razend

iets voor je zusje?
Antwoord
Eerst was ik enthousiast, maar ook ik heb heel erge jeuk van deze shampoo gekregen :/
Ik zit heel de dag op mijn hoofd te krabben, en het lijkt wel alsof ik ook roos van deze shampoo heb gekregen.
Ik maak deze fles op, maar daarna zal ook ik geen nieuwe fles kopen.
Helaas Cry
Antwoord
waps schreef:

iets voor je zusje?

Ik heb mijn resterende fles laatst aan haar meegegeven ja :D
Voel me nu wel schuldig als zij ook jeuk krijgt haha. Blijkbaar ben ik niet de enige...
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)