Hoi :)
Na mijn hele leven ruzie met mijn haar gehad te hebben door auto-imuunziekten (uitval, droogte) en het al vanaf 15-jarige leeftijd grijs worden (verven, verven, verven) doe ik nu een poging om er door middel van fatsoenlijke verzorging weer wat van te maken. Vandaar mijn aanmelding dus - ik denk dat ik nog wel het e.e.a. te leren heb. :)

Mijn haar is stijl, roodbruin, zo'n 68 cm met wat kortere laagjes vooraan omdat ik mijn pony aan 't bijgroeien ben. Inmiddels is weer enigszins dik (+-8/10 cm staartomtrek), maar het is wel extreem fijn - de haren zijn zo dun dat ik ze nauwelijks afzonderlijk kan zien. Sinds twee jaar verf ik het niet meer chemisch, maar ben ik overgestapt op de henna om mijn grijze lokken te verhullen. Verder ben ik het wassen aan het afbouwen van elke dag naar een keer per week (nu op eens in de vier dagen). Opsteken en dergelijke kan ik trouwens helemaal niet, ik kan niet eens goed vlechten. :| Dus wellicht heb ik daarover hier ook nog wat te leren!

Verder: ik woon samen met vriend en katers, ben een twintiger en werk als onderzoeker/docent. Als ik niet werk kijk ik series, ga ik de natuur in of ben ik aan het sporten (hardlopen, fietsen, yoga).
Antwoord
Hoi, en welkom hier! wuif

Het klinkt alsof je al best een eind op weg bent. Trouwens, een staartomtrek van 8-10cm is dik hoor, er zijn genoeg mensen die met alle moeite van de wereld nog niet boven de 7 komen. Wat het wassen betreft, elke dag wassen is natuurlijk niet goed maar je hoeft niet gelijk naar eens per week. Ik denk dat je gewoon even moet uitproberen wat goed voor je werkt. Ik was het wanneer het vies voelt; soms is dat na drie dagen al (als ik veel klus en er veel bouwstof in komt bijvoorbeeld) en soms pas na een week. Opsteken is wel erg handig om te leren, vooral als je het wassen wil gaan oprekken. Er staan een hoop leuke tutorials in het kapselhoekje. Denk dat er een paar zijn die je al kan maken met jouw lengte (onder andere de gibson tuck, die vind ik echt ZOOOOO mooi maar mijn haar is er te lang voor :().

En wat doe je voor onderzoek?
Antwoord
Welkom Gaeli.
Antwoord
Thanks! En wow, mijn haar voelt helemaal niet als dik. Niet als ik het vergelijk met de haarbossen en dikke vlechten die ik regelmatig op straat zie in ieder geval. Wassen vind ik stom omdat ik dan de halve dag mijn haar aan het drogen ben, daarom probeer ik het zoveel mogelijk uit te stellen. Vindt mijn haar ook fijner trouwens. Meestal voelt het na een dag of vier wel wat minder fijn, dus dan was ik het wel, maar als ik die dag thuis werk stel ik het ook nog wel eens een extra dagje uit. Ik kan me voorstellen dat je na een dag klussen wel wilt wassen hoor! ;)

Ik heb vandaag onder het lezen wat tutorials uitgeprobeerd. Er moet nog enige oefening komen geloof ik, want aan alle kanten steken er continu plukjes uit bij bijna alle kapsels, maar het wordt hopelijk vanzelf wel beter. :) Ik heb alleen een beetje het gevoel dat ik mijn haar zo sloop met speldjes enzo?

Ohja, ik doe momenteel onderzoek naar inspiratie in creatieve beroepen en verspreiding van ideeën. Erg leuk!
Antwoord
Hoi Gaeli, welkom hier! wuif
Antwoord
Hoi en welkom!
Antwoord
Hoi Gaeli, wat een leuk onderzoek! Je haar is inderdaad behoorlijk dik, maar het kan best dat het van nature nog dikker zou zijn (en het ook weer dikker kan worden gedurende de periodes dat je ziekte meer onder controle is). En het kan ook dat je haar zelf "fijn" is, waardoor de haren zelf dun zijn maar je wel heel veel haar hebt (aan je staartomtrek te zien). Sinds ik hier ben heb ik ook een hoop knotten en vlechten geleerd (vlechten ben ik niet zo goed in), daarvoor droeg ik altijd dezelfde knot :p Wanneer je haar heel droog is zou je met olie kunnen experimenteren (vlak voor je het wast bijvoorbeeld, er staat een hoop daarover op het forum als je een beetje rondneust).
Antwoord
Welkom :D
Antwoord
Thanks allen. :)

@ Rusalka: Ja, ik prop mijn haar nu eigenlijk altijd gewoon op elkaar en doe er een elastiekje omheen, maar dat zakt nu het langer wordt ook steeds makkelijker uit. Toch maar even gaan oefenen hier!

Ik heb na enige research gisteravond mijn haarlengte met kokosolie ingesmeerd. Het voelt nu super zacht, maar het ziet er ook enorm vettig uit. Niet iets om mee over straat te gaan zeg maar. Vandaag is wasdag, dus ik ben benieuwd of het na het wassen net zo zacht blijft. :)
Antwoord
Welkom hier.
nat: WL-HL-TBL-BCL-CL
droog: WL-+-HL-TBL-BCL-CL
11.5 - 13 - 15 - 17 - 27 - 37 cm
01/2015 nog te knippen
Op naar de classic (97 cm) in droge vorm.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)