Voorstellen + Probleem
Hoi allemaal!

Ik ben een natuurlijk blondje, een kleur waar ik op zich wel blij mee was, maar na 22 jaar gaat blond en een bleke huid best vervelen. Dus de oplossing: mijn haar rood verven (thuis geverfd). Dat beviel prima. Ik heb het nu totaal 5x geverfd.

Nu komt natuurlijk het voorspelbare probleem: ik wil het ontkleuren! Ik vroeg me af of hier ervaringen zijn met ontkleuren van rood naar blond haar en of je het beter bij de kapper als thuis kunt doen. Mijn idee is het volgende: ik wil het ontkleuren en (mochten er oranje strepen achterblijven) mijn eigen kleur eroverheen gooien om het zo langzaam weer blond te krijgen.

Iemand tips of ervaringen, ik hoor het graag!

heart
Antwoord
Hoi!
Welkom hier :) Hoe wil je ontkleuren? Naar mijn idee is dat best agressief(peroxide enzo) Heb dat met 2 plukjes gedaan en vond mn haar niet zo leuk. Erna voelde het heel droog aan, en heel ongezond. Ben best wel met olieen in de weer geweest om dat een beetje goed te krijgen, maar de puntjes gingen eerder splijten dan de rest. Dus ik zo op zoek gaan naar een iets minder agressief middel. Je haar begint net mooi lang te worden (zie ik). Zou zonde zijn anders...
Antwoord
Welkom.
Antwoord
welkom hier
nat: WL-HL-TBL-BCL-CL
droog: WL-+-HL-TBL-BCL-CL
11.5 - 13 - 15 - 17 - 27 - 37 cm
01/2015 nog te knippen
Op naar de classic (97 cm) in droge vorm.
Antwoord
Hoi welkom   wuif

We hebben hier wel mensen met ervaring (niet ik), maar je leest toch vaak dezelfde problemen met droogte en op later datum ook wel breuk en splits, met een onvermijdelijke grote knipbeurt als gevolg. Het groeit natuurlijk wel weer terug, maar het is een grote stap.
1aFii - 115 cm
Proud Manes

[Afbeelding: rapunzel.jpg]  (© 2010 Disney)

Het leven is als geld: je kunt er alles mee doen, maar je kunt het maar een keer uitgeven (Guido Weijers)
Antwoord
Welgekomen!
Antwoord
Hoi, welkom! Geen tips helaas, behalve dan dan ik het niet zou ontkleuren, ik denk dat je daar enorm veel spijt van gaat krijgen. Ik zou zelf gewoon schijt hebben en het laten uitgroeien, maar ik snap het ook als je dat geen bevredigende oplossing vindt.
Antwoord
Welkom ^^-happy
blossom.smilie
Antwoord
Welkom! smile

Ontkleuren is schadelijk. Je gaat het kleurpigment er uit halen. Daarvoor is het nodig dat de haren zich openen.
Daarvoor is de waterstofperoxyde nodig en om het blondeerpoeder te activeren.
De verhouding is 1 deel blondeerpoeder, 2 delen waterstof.
Waterstof is er in 4 sterktes, 3,6,9 en 12%. 12% zal dus het snelst gaan maar is ook het schadelijkst.
Van rood gaat het naar geel en tenslotte naar wit (kleurloos). Is het nog gelig dan kan je een blondeerwassing doen.
Dat is blondeer met 3% waterstof, water en een beetje conditioner. Kleuren met je natuurlijke kleur is prima!
Doe het zelf blonderen zou ik nooit aanraden met lang haar. Je moet je haar natuurlijk ook weer op conditie brengen
dus lekker verwennen met bv een haarmasker om de vochtbalans weer op peil te krijgen.
"Lord of the braids"
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)