Even voorstellen
Goede avond allemaal! :)

Ik vond dit forum toen ik via google aan het zoeken was (heb momenteel een haar probleempje) Dus ik heb me meteen aangemeld, wat een leuk forum!

Heb nog al een verleden met mijn haar. Ik heb al van klein af aan lang haar, altijd rond heuplengte, soms langer. Jaren geleden kreeg ik ineens alopecia areata (grote kale plekken) waarschijnlijk door stress. Het heeft erg lang geduurd tot mijn haar weer zo was als altijd, het is nu al een hele tijd weer goed, gelukkig!

Nu heb ik iets heel stoms gedaan, ik wilde ombre hair laten maken bij de kapper, maar het ziet er niet zo uit als ik wil. De overgang is een rechte streep, meer zoals dip dye eruit ziet. Nu hebben ze de overgang nog een keer geverfd met een tussenkleur, en op zich ziet het best oke uit, maar op een foto zie je nu 2 rechte strepen :s (in daglicht is dat niet zichtbaar) Ook zijn de punten wat droog geworden terwijl ik toch echt vanalles erin smeer om het enigszins gezond te houden. En het ergste is, ik ben nog lang niet klaar! De afgelopen maand heb ik 3x bij de kapper gezeten, en nu ben ik de ombre look meer dan zat en ben ik op zoek naar een oplossing, maar het zal dus nog een keer geverfd moeten worden, of afknippen, maar dat laatste is geen optie.

Zat te denken om er maar een kleurspoeling in te doen, en dan over mijn hele haar. Maar aangezien het 3 verschillende kleuren zijn, weet ik niet hoe de spoeling op elk stukje gaat pakken, en welke kleur ik het best kan gebruiken. Ik durf echt niet weer naar de kapper.

Sorry voor het lange verhaal
Misschien dat hier iemand de gouden tip heeft!

Groetjes, Bee
Antwoord
Welkom Bee

Heb je je haren moeten bleken om het ombre effect te krijgen? Want dan is het normaal dat je haar droger is.
Je kunt dan wel met olieen gaan werken en hele voedende conditioners, maar het zal nooit meer hetzelfde worden tot het beschadigde gedeelte is afgeknipt.

Je kunt eroverheen verven, maar de kans bestaat inderdaad dat het kleurverschil blijft.
Je kunt wel eerst verf in de lagen aanbrengen die het lichtste zijn, maar ik denk dat het al met al heel moeilijk zal zijn om het egaal en netjes te krijgen.
Kin-Schl-Apl-BSL-TL-HL-TBL-Classic
Heup verwacht in Januari 2016
Antwoord
Hoi Bee! Welkom!

Ik sluit me aan bij Aisha, als je hebt moeten bleken denk ook ik dat de enige optie om het echt allemaal weer goed te krijgen afknippen is. Dat kan je natuurlijk ook geleidelijk doen. Ik geloof niet dat ik als ik jou was de rest van je haar ook chemisch zou verven, dan loop je het risico dat de rest straks ook erg beschadigd. Heb je anders misschien een foto?
Antwoord
Hoii :)

Bedankt! :)

Ik heb het onderste stuk inderdaad laten bleken. Het zat namelijk zo: Ik had zwarte kleurspoeling in mijn haar die er niet meer uit ging. Het maakte dat mijn gezicht er boos uitzag, en ik wilde er vanaf.
Toen heeft de kapper het onderste stuk gebleekt, en dat werd natuurlijk knal-oranje. Toen heeft ze er asblonde verf op gedaan en toen was het oranje enigszins weg.

Daarna ben ik nog terug geweest om de bovenkant lichter te maken. Toen heeft ze op mijn zwarte haar licht-asblonde verf gedaan, en dat is nu wat opgelicht, het is een beetje rood/bruin achtig. Toen zag het er zo uit:

[Afbeelding: 1491589_608329085922928_8725838948716190157_n.jpg]

Aangezien ik ombre hair wilde en geen dip dye, ben ik nog een keer terug gegaan om de overgang van donker naar licht nog te verven met een tussenkleur

Nu ziet het er zo uit:
[Afbeelding: 10247268_608330255922811_5084284186162702919_n.jpg]
[Afbeelding: 10001500_608330259256144_816669493470235409_n.jpg]
[Afbeelding: 10153244_608330425922794_7565348947929084720_n.jpg]

Het ligt er een beetje aan in welk licht ik sta. Op foto's ziet het er gewoon niet uit, in de schaduw valt het mee

Als ik mijn hele haar naar voren haal, vind k het wel heel mooi, dan ziet het er zo uit, geen overgang te zien, zo wil ik het achter ook
[Afbeelding: 10262259_608331689256001_6614811041523335464_n.jpg]

Het is een drama :(
Antwoord
De kapper gebruikt trouwens verf zonder ammoniak, ze zegt dat het haar daar niet van stuk gaat, klopt dit?
Antwoord
Nog een 1a'tje, welkom :D
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Dankjewel :D
Antwoord
Verven zonder ammoniak is altijd beter, maar bleken is echt een zwaar proces voor haren, en totaal iets anders als verven.
Ik heb het zelf ook gedaan, en hoewel ik toen blij was met het resultaat was mijn haar veel moeilijker te onderhouden.
pas nadat ik het had afgeknipt ging het beter.

Ik vind inderdaad niet dat de kapper het mooi heeft gedaan, het is gewoon een rechte lijn geworden, en het speelse natuurlijke effect wat ombre juist moet geven is weg. Meestal zie je ombre ook op haar wat gekruld is of een slag heeft. Dat geeft een heel ander effect als op stijl haar. Ik denk dat je nog beter naar een andere kapper kunt gaan om wat meer lagen erin te krijgen, dat er wat verschil zit in de hoogte van de verf. Op die manier ziet het er leuker uit.

Dan kun je de verf daarna laten uitgroeien, elke 3 maanden een paar cm trimmen, dan word de gezondheid steeds beter en uiteindelijk ben je van het ombre af. Ondertussen wel olieen en voedende conditioners blijven gebruiken.
Kin-Schl-Apl-BSL-TL-HL-TBL-Classic
Heup verwacht in Januari 2016
Antwoord
Welkom, Bee   wuif

Je hebt al goede tips gehad, dus daar waag ik me niet meer aan.
1aFii - 115 cm
Proud Manes

[Afbeelding: rapunzel.jpg]  (© 2010 Disney)

Het leven is als geld: je kunt er alles mee doen, maar je kunt het maar een keer uitgeven (Guido Weijers)
Antwoord
Wat een prachtige volle bos.... en welkom hier
nat: WL-HL-TBL-BCL-CL
droog: WL-+-HL-TBL-BCL-CL
11.5 - 13 - 15 - 17 - 27 - 37 cm
01/2015 nog te knippen
Op naar de classic (97 cm) in droge vorm.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)