No Poo methode
Ik heb het al eens eerder geprobeerd maar wil het toch nóg eens proberen en echt doorzetten: geen shampoo meer gebruiken.
Ik doe dat samen met een fb vriendin en dat is al weer gezelliger dan alleen.
Vorige week heb ik mijn haar met een sles shampoo gewassen en dat was het schone begin. Inmiddels heb ik twee keer met natrium bicarbonaat gewassen. En na gespoeld met verdunde appelazijn.
En het zit vandaag nog goed ook. (Zie fotoalbum).

Deze link is wel interessant voor wie er meer over wil weten: <!-- m --><a class="postlink" href="http://fulfilledhomemaking.com/no-poo-shampoo/">http://fulfilledhomemaking.com/no-poo-shampoo/</a><!-- m -->
Antwoord
Succes ermee! Wel fijn dat je samen met iemand anders doet, werkt toch motiverend :)
Antwoord
Ik heb het een poosje geleden eens een periode geprobeerd maar de biocarbonaat had toch een raar effect op mijn haar.
Het was net alsof er een dikke laag plakkerig spul op achterbleef, ondanks het schoonmaken, en als ik het dan ging kammen kwam het allemaal in de kam terecht, raar plakkerig goedje, kan het niet goed omschrijven.
Kin-Schl-Apl-BSL-TL-HL-TBL-Classic
Heup verwacht in Januari 2016
Antwoord
Ik ga het nu anders doen. Ik los een halve lepel op in water in een plantenspuit en zo spray ik mijn haar in. Dan is het beter te verdelen.
Het valt me mee met de vettigheid. Het voelt iets stugger en dikker aan. Het ziet er na vier dagen niet wassen en alleen een enkele keer spoelen met water niet vies glimmend uit van de vettigheid.
Antwoord
So far so good.
FB vriendin is ook nog steeds bezig en zij meldt behalve haar dat steeds minder snel vet wordt ook minder haarverlies.
Dat idee heb ik bij mezelf ook wel eigenlijk. En het lijkt alsof mijn krul weer terug komt dus we gaan gewoon verder!
Antwoord
En we zijn weer een poos verder en het gaat nog steeds goed.
Ik heb afgelopen zondag mijn haar met aleppo zeep gewassen want ik wou het even snel weer fris hebben. Gewoon met dat blok over mn hoofd en hoppa, schuim.
Het gaat nog steeds goed.
FB vriendin is helaas gestopt, het was haar toch te vet en ze wou toch wel weer eens een keer fris en schoon haar maar wast het nu wel minder vaak dan voor het experiment.
Antwoord
Dit klinkt goed! Heb de reacties onder het artikel ook gelezen omdat ik op zoek was naar of het ook geschikt is voor krullen. Mijn eigen ervaring is namelijk dat als ik alleen shampoo gebruik het verschrikkelijk gaat pluizen als het droog is. Misschien dat ik gewoon eens een paar weken dit moet proberen en mn haar vast maken ofzo. Kijken wat er gebeurd.
Hoe ging het met jou krullen Iejoor? Doe je na de douche nog producten erin om het beter te laten zitten?
Antwoord
Mijn krul is beter terug gekomen, maar het is nog niet wat het was toen het korter was.
Denk ook niet dat dat nog gaat gebeuren. Het is iets meer pluizig, maar ik doe er hooguit een beetje olijf of kokosolie in maar dat is meer om de punten/lengte te voeden en beschermen.
Aan chemische dingen doe ik er niks in, want ik weet moet of ik die er met alleen de baking soda wel weer helemaal uit krijg.
Antwoord
Doe je dit nog steeds Iejoor?
LOVE
Antwoord
Ik heb dit een half jaar gedaan en toen zag het er echt super slecht uit. Super uitgedroogd, maar tegelijkertijd heel plakkerig (net als Aisha). De meest chemische shampoo was nog beter voor mijn haar. :(
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)