Hallo allemaal
Hallo allemaal,

Nadat ik al veel info op jullie forum heb gevonden over haarverzorging, vond ik het toch eens tijd om me aan te melden. Daarbij realiseerde ik me dat ik helemaal hyper was over nieuwe haarstokjes die ik har gekocht. En mensen in mijn omgeving snapte dat hysterische niet gniffel-0136-giggle dus ik denk dat ik hier wel op mijn plek ben :)

Ik ben Femke, 30 jaar en woon in Zuid-Limburg. Als kinder onder de 14 jaar heb ik altijd haar tot over mn kont gehad. Altijd netjes in een strakke vlecht zodat ik geen knopen in mijn haren kreeg (en zodat niemand anders met mijn haren ging spelen). In mijn puberteit heb ik er laagjes in gehad, korter laten knippen, tot schouderlengte. En de laatste paar jaar zijn ze weer aan het groeien. Voornamelijk omdat ik een hekel heb aan naar de kapper gaan. Maar nu heb ik besloten dat ik ze weer wil laten groeien.
Mijn haren zijn nu 75cm, iets voorbij BSL. Ik wil ze graag tot tailbone, maar eerste doel stellen we dan maar op taille ;-) mijn haar is van nature lichtbruinachtig. Ik verf het al sinds mn 15e. Heb altijd gewisseld tussen henna en chemisch. Laatste keer dat ik chemisch heb geverfd is begin 2012. Daarna alleen nog maar henna.
Ik zal ook een haardagboekje maken en daarin meer vertellen over mijn manier van verzorging nu :) en ik zal vanavond ook ff een foto van mijn haar toevoegen in dit topic :)

Mijn forumnaam is de naam van mijn hond (die je dus met een gekke bek oo mijn profielfoto ziet). Zij is een Groenendaeler en nu bijna twee jaar. Ik train verschillende sporten met haar, maar ik zag al dat jullie een huisdierenhoek hebben, dus ik zal haar daar wel voorstellen grotegrijns

Nou, dat was het wel ff, geloof ik. Het lijkt me hier een leuk forum met een gezellige sfeer en ik ben blij dat ik nu dan ook eindelijk kan typen "wooooow, wat een mooi haar" ipv het tegen mijn ipad vertellen. Haha. Want jullie hebben echt allemaal prachtig haar.
Antwoord
Wat een knap hondje!!! (Sorry, beetje een herdergek hier.)

En hoi! Welkom! Klinkt inderdaad alsof je hier helemaal op je plek bent. Ben nou wel een beetje benieuwd naar een foto van je haartjes (een van je hond in actie! Wat voor een sporten doe je met haar?)
Antwoord
Foto's van mijn hond in actie zal ik zeker plaatsen :) heeft ze genoeg. En leuk dat jij ook herdergek bent :D ik dus ook, haha.
Ik train op dit moment G&G met haar (dat is het landelijke Gehoorzaamheidsprogramma). Daarnaast ook agility. En IPO. IPO is soort politiehondentraining. Ze wordt niet opgeleid tot politiehond, IPO is de sport variant ervan. Dat doe je dus gewoon voor de leuk (er zitten dus ook wat verzchillen in wat de hond moet kunnen). IPO bestaat uit drie knderdelen: speuren (spoor volgen en voorwerpen op het spoor aanwijzen), gehoorzaamheid en het pakwerk. In de IPO wordt veel met correcties en prikbanden enzo getraind maar dat doe ik dus niet. Ik train 100% positief. Het pakwerk vindt Sunny het allerleukste om te doen. Bijten in de mouw en blaffen naar de pakwerker, het is gewoon allemaal 1 groot spel voor haar en het leukste spel dat er is :D Daarnaast doen we ook veel balans training. Dat ze dus moet balansen op verschillende toestellen (dit zijn dan overigens toestellen die je in de menselijke fysiotherapie veel ziet). En ik doe ook onzin truukjes aanleren. Want daar wordt je zelf een betere trainer van :)

Twee foto's van mijn haar. Deze zijn vlak na elkaar gemaakt maar lichtinval zorgt voor veel kleurverschil bij mijn hennahaar (dat vind ik juist zoooo leuk aan henna).
[Afbeelding: d69cd7b88ff92bb767baba7171d6bba5.jpg]

[Afbeelding: 16ac5f7a891da897c2dab1e1bb874765.jpg]

Ik zal deze week eens proberen een iets betere foto te maken :)
Antwoord
Welkom! Leuk, nog een henna-fan!
blossom.smilie
Antwoord
Mooi die hennagloss!

Ik doe met mijn xHH behendigheid, ben altijd een beetje huiverig geweest voor IPO ook al denk ik dat zij het heel leuk zou vinden. Ben heel benieuwd naar je ervaringen. En ben ook heel benieuwd hoe jij je hond gefocust houdt in de gehoorzaamheid. Die van mij doet het wel hoor, maar ze vindt het dodelijk saai en laat zich het liefst door van alles afleiden. ^^-happy (Maar ja, ik heb dan ook een occassion, en ook al zou dat niet mee moeten tellen, dat doet het helaas wel.)
Antwoord
Hoi Femke, welkom op het forum! Je hebt mooi haar zeg, en een prachtige kleur :D Je hond is ook erg mooi (haha, ook lang haar toch?)
Antwoord
Hoi, welkom   wuif

Wat een mooie volle bos heb je en wat een leuke hond   :)
1aFii - 115 cm
Proud Manes

[Afbeelding: rapunzel.jpg]  (© 2010 Disney)

Het leven is als geld: je kunt er alles mee doen, maar je kunt het maar een keer uitgeven (Guido Weijers)
Antwoord
Ja, ik begrijp dat je huiverig bent om IPO te doen hoor. Het scheelt bij mij dat mijn moeder instructrice is en dus heel veel verstand heeft van trainen. Zij leert mij hoe ik dat positief moet trainen. Want op de club waar wij trainen, trainen andere mensen wel met correcties. Je moet zelf echt weten hoe je het moet trainen, want als je daarin begeleid wordt dkoor anderen leren ze het je meestal aan met correcties. En dan ook flinke correcties. Prikband en stroomband zijn dingen die bijna iederen trainer in IPO gebruikt :(

En dankjewel Rusalka :) ze is idd langhaar. Maar niet zo heel extreem ;-) ik denk dat haar langste haren op haar broek zitten (bij de achterpoten, aan de achterkant van de bovenbenen) en ik denk dat die max 20cm zijn :) Ik heb hiervoor een Nizinny gehad en die zag eruit als Samson, extreem lang haar. Hihi. Ook met een gordijntje voor de ogen. Als ik toen geweten had van de Tangle Teezer had ik die zeker bij hem gebruikt om uit te kammen. Hihi.

Dankjewel Tiger ^^-happy
Wat een warm welkom van iedereen bloos3 dat is op sommige fora wel anders.
Antwoord
Welkom Femke! Ik las Groenendaelers en Zuid-Limburg... Dat moet de Femke zijn met wie ik samen met jou moeder heel lang geleden (jaren) naar de winner in Amsterdam ben geweest! Wat toevallig dat ik je hier tegen kom! Je haren zien er prachtig uit en je zult super veel leren op dit forum m.b.t. haarverzorging etc. Ik heb inmiddels al veel geleerd.
Antwoord
Hahahaha Ellis, wat grappig om jou hier tegen te komen grotegrijns
Ja, dat was toen een leuke dag! En idd al jaren geleden, hihi.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)