Newbie
Hallo allemaal, ^^-happy

Mijn naam is Sophie, maar gebruik online vaak de naam Sophieshine. Ik ben 21 jaar en kom uit Brabant (NL), waar ik momenteel bezig ben met het afstuderen aan de studie Vrijetijdsmanagement. Al van kleins af aan was ik het meisje met de pijpenkrullen, wat ik zelf vaak haatte. Complete doucherituelen, verknipte kappersbeurten en veel te dure kappersproducten die toch niet werkte, was ik meer dan beu. Op de basisschool deden mijn ouders mijn haren, totdat ik naar de middelbare ging. Mijn moeder bestelde online wat spullen voor kroeshaar en dat leek even te werken. Merken zoals Jessicurl en potjes van de plaatselijke Toko. Het werkte prima, maar na een tijdje leek het alsof mijn haar eraan gewend was en toen werd het weer dof en futloos. Toentertijd vond ik het maar onzin, al die dure producten (zelfs uit Amerika). Ik ging back to basic, en ging weer producten van syoss, head&shoulders, taft en nivea gebruiken. Tja, ook daar werd mijn haar ook niet echt mooier van. Maar toch bleef ik het gebruiken. Ondertussen veranderde de structuur van mijn haar een beetje, maar krullen bleef ik zeker houden.

Totdat ik met een vriendin naar London ging (jan '13) en later de foto's terug keek. Wat een bos pluis. Dit was gewoon weg jammer. Van de thuiskapster (die alleen maar mijn haar verfde), hoorde ik dat er een nieuwe winkel was geopend in de stad met alleen maar professionele kappersproducten. Ik besloot daar heen te gaan, want als iemand er dan verstand van zou hebben... zouden zij het misschien wel kunnen zijn. Met een grote tas kwam ik naar buiten, met producten van de merken Casa Cosmetics, L'oreal, Tigi en Orofluido. Zij verzekerde me dat mijn haar hier zeker van zou opknappen. En dat deed het. Het blonk weer, was zacht, kreeg het makkelijker uit de klit en mijn krullen bleven langer mooi. Op een dag zat ik wat op youtube te kijken en kwam daar het fenomeen 'ploppen' tegen, ik kocht wat basic shirts bij de Zeeman en ging aan de slag. Wauw, mooie krullen! Ook dat werkte. Ook hoorde ik in die filmpjes wel iets over de 'Curly Girl Method' en dat trok wel mijn aandacht. Ik waste mijn haar toen nog maar 1x per week met shampoo en dacht dat ik met mijn producten wel aardig goed zat, dus ging ik niet op zoek naar meer informatie.

Omdat ik maar zo weinig naar de kapper ga, was mijn haar aardig lang. Ik besloot er een flink stuk af te knippen (zomer '13, wederom verknipt.. maar ach). Daarna groeide mijn haar weer aan en werd het met de week minder mooi. Het leek wel alsof de krullen aan de bovenkant van mijn haar haast stijl waren, terwijl het onderaan en in mijn nek heel hard krulde. Ik ging terug naar de haarwinkel en vroeg of de haarproducten misschien te zwaar waren voor mijn haar en ze de krullen eruit trokken als het ware. Zij had daar nog nooit van gehoord. Er moest toch een manier zijn om weer mooi haar te krijgen? Toen schoot die CG method weer door mijn hoofd en heb ik meteen maar het boek besteld. Die shampoo en krullencreme... vol onnodige ingrediënten. Geen wonder. Dus vanaf deze week ga ik een nieuwe start maken. Op zoek naar nieuwe producten en hopelijk over een paar weken weer prachtig haar.

Things are about to change en hopelijk helpt dit forum me daarbij! Cheer

Liefs,
Sophie
A dream is a wish your heart makes. Hearts
Antwoord
Welkom.
Hoe lang is je haar nu? smile
"silky sunshine"
[Afbeelding: th_IMG_2847.jpg]
Antwoord
Ik heb het nu opgemeten en het langste punt is ongeveer 53 cm. smile
Antwoord
Welkom op het forum!
Antwoord
Hoi Sophie, welkom hier! wuif Ik ben benieuwd naar een fotootje wink
Antwoord
Welkom ^^-happy
blossom.smilie
Antwoord
Als je altijd dezelfde producten gebruikt, kan eens clarifyen wonderen doen. Het kan zijn dat je gewoon build up had. :)
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Welkom!
2aFii 76/64//90 83cm Omtrek: 8cm
''Blitzlocks''

I believe life is what you make it and I make it one hell of a ride!
Antwoord
Dankjewel allemaal! ^^-happy

Hm, clarifyen... Daar had ik nog niet echt bij stil gestaan. Wat moet ik daar precies voor doen?
Want als ik mijn haar nu was met shampoo (1x per week ongeveer), zitten daar wel sulfaten en siliconen in. En daarna zit mijn haar vaak dus voor geen meter!

Heb gister nieuwe producten gekocht, dus misschien dat ik die toch maar eens moet proberen? Afwisseling kan geen kwaad toch?
Het is ook met name dat de haren die op mijn kruintje zitten daar, dat die niet meer echt willen krullen. Kan dat toch aan mijn oude producten liggen?
Antwoord
Welkom.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)