Hallo :)
Hallo,

Ik heb mij vandaag aangemeld en dus kom ik mij maar even voorstellen. Mijn naam is Marloes ik ben 29 en Ik heb al heel lang als doel mijn haar lang te laten groeien maar het is nooit gelukt het langer te krijgen dan schouder/oksel lengte. Kappers halen mij elke keer over laagjes te laten knippen wat totaal niet werk bij fijn haar. Ik ben nu bezig met alle laagjes eruit laten groeien en vanaf dan laat ik het groeien...

Ook ben ik overgestapt op shampoo zonder siliconen en dergelijke en wil ik het zo natuurlijk mogelijk, zonder verven laten groeien. Mijn haar is redelijk fijn en ik ben dus heel benieuwd of er meer mensen zijn met dun haar, omvang net gemeten en ik kwam uit op 6 cm, daarbij heb ik nu nog een korte pony...

Ik kan echt met veel plezier en lichtelijk obsessief kijken naar mooi haar als ik op straat loop :) ik denk dat mensen in mijn omgeving een beetje gek van mij worden dus hopelijk kan ik hier mijn passie voor mooie lange haren delen...
Antwoord
Hoi Tami! Welkom hier...
Er zijn hier zeker ook fijnhaartjes, waaronder ikzelf... Ik heb zelf heel fijn haar en ook een omtrek die varieert tussen de 6 en de 7cm. Voor ons is het net iets moeilijker om lang vol haar te krijgen maar moeilijk gaat ook :-).
Veel plezier hier en je zal hier vast en zeker tips vinden die je helpen je doel te bereiken...
neutrale henna ~ Wash ~ Leave in olie~ laatste knipbeurt 30/06/2014
Hearts
Antwoord
Hoi, en welkom! Ook ik heb fijn haar, en hoewel mijn staartomtrek wat dikker is dan die van jou nu zou het me niets verbazen als we een eind in elkaars richting komen wanneer jouw pony erbij gerekend wordt. Ik denk dat wij fijnhaartjes vooral wat minder kieskeurig moeten zijn op onze puntjes in de groeifase, en dat we wat gevoeliger zijn voor hitte. (Overigens reageert mijn haar uitstekend op siliconen. Als je er geen build-up van krijgt is er niets mis mee om die te gebruiken. Ik zou wel eens kijken naar een shampoo zonder sulfaten als ik jou was.) Lang haar is echt prima haalbaar hoor, met fijn haar! (Maar laagjes zijn inderdaad een slecht idee.)
Antwoord
Bedankt allemaal! Leuk om te horen dat er meer mensen zijn met fijn haar en zo te zien aan jullie foto's ziet het er nog mooi uit ook :)

Ik gebruik op dit moment shampoo van yes to tomatoes, vind hem wel fijn maar zit nog te twijfelen of ik deze blijf gebruiken. Volgens mij zit er wel iets in wat op sulfaten lijkt...

En prankdemon wat heb jij mooi haar zeg! Mag ik vragen wat de omvang van jou staart is? Het zit er behoorlijk dik/vol uit maar verder lijkt mijn haar op dat van jou...
Antwoord
Welkom Tami
nat: WL-HL-TBL-BCL-CL
droog: WL-+-HL-TBL-BCL-CL
11.5 - 13 - 15 - 17 - 27 - 37 cm
01/2015 nog te knippen
Op naar de classic (97 cm) in droge vorm.
Antwoord
Hoi Tami, welkom hier! wuif

Je vindt hier vast veel informatie :)
Antwoord
Tami, in de YTT zit sodium coco sulfate. Is nog altijd een sulfaat inderdaad :)
Geen sulfaten gebruiken heeft mijn haar werkelijk getransformeerd. Dus zeker het proberen waard!
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Welkom Tami, wij hebben allemaal een passie voor haar.
Antwoord
Tnx :)

Ik zit te twijfelen oven de shampoo van weleda en las net op dit forum over dr organics, die laatste is nu 2de halve prijs bij de tuinen dus misschien leuk om te proberen.

Misschien is dit niet helemaal de plek om advies te vragen over mijn haar. Ik denk dat ik vandaag of morgen een haardagboek ga openen met foto's en hopelijk kunnen jullie mij wat adviezen geven..ik begin het al te leren maar ik was echt ene onbenul wat haarverzorging betreft...:)
Antwoord
Wel de nieuwe Weleda shampoo's zijn ook sulfaatvrij. Heb er zelf nog staaltjes van liggen, moet me er nog altijd eens aan zetten ze uit te proberen.

Beide zijn goeie opties. Alhoewel Weleda best wat duurder is denk ik.
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)