Henna en grijs haar
Hallo

Ik heb vroeger jarenlang Henna gebruikt. Maar aangezien mijn grijze haren steeds meer werden en de Henna dus oranje ben ik getopt. Nu verf ik mijn haar al een aantal jaren, maar daar heb ik dus geen goed gevoel bij, de chemische troep die ik op mijn hoofd smeer. Dus nu wil ik graag weer terug naar Henna, en ik dacht dat Chatain( kastanjebruin) het wel goed zou doen bij mij. Ik heb een pakje van Henne Color gekocht en het ligt hier nu op tafel. Ik heb een paar dringende vraagjes voordat ik het aandurf. Dus ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden!

Kan Chatain(Kastanjebruin) Over mijn grijze uitgroei heen? Mijn haar is namelijk al een kastanjebruin geverfd, en ik heb zeker een centimeter grijze uitgroei op mijn hoofd. Of wordt de kleurverschil dan heel erg groot. Een vriendin van mij had laatst groen bij haar uitgroei en volgens haar kwam dat omdat de bruine kleur niet op grijs pakt.

Ik heb mijn haar een dikke maand geleden geverfd met chemisch haarverf, kan het kwaad om er nu Henna overheen te doen?

Wat kan ik doen om de Henna meer te laten pakken op mijn grijze haren?

Mijn vriendin zegt dat ik de bruin met een beetje rood moet mengen omdat rood beter pakt op grijs.

verder ben ik nu een beetje bang voor dat mijn grijs misschien groen wordt, of dat het niet goed uitpakt op mijn geverfde haren...Dus vandaar mijn pakje op tafel...Ik wil het er namelijk zo graag in smeren, maar wat meer duidelijkheid lijkt mij een goed plan. Anders zit ik morgen op oudergesprek op school met groen haar ofzo!!!

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met deze vragen...alvast heel erg bedankt
Antwoord
Hoi Jolanda,

ik zou zeker 6 weken laten tussen een chemische kleuring en henna.... Hangt er ook beetje van af hoe dikwijls je je haren wast. Henna op chemische kleuring slaat idd wel makkelijk groen uit. Vooral als je kleurt met koude tinten of as-tinten. henna heeft als basis rood, dus zeker opletten daarmee.
Voor de rest zou ik zeggen, verzamel wat haren uit je borstel voor bv een week, en doe een keer een testpluk. Het is heel moeilijk te zeggen welk resultaat henna gaat geven op een bepaalde haarkleur omdat henna je haar niet echt kleurt, maar er een film omheen legt.
Ik moet het je niet vertellen want je hebt zelf jaren henna gebruikt... Ik weet niet of er hier mensen zijn op het forum die ervaring hebben met henna en grijs haar, ikzelf niet, maar ik hoop dat je hier toch de antwoorden op je vraag vindt!
neutrale henna ~ Wash ~ Leave in olie~ laatste knipbeurt 30/06/2014
Hearts
Antwoord
Ik was mijn haar elke dag. En ik heb het geverfd op 15 september, dat weet ik omdat mijn dochter jarig was. Mijn haar was altijd erg mooi met Henna, maar omdat het steeds meer oranje werd ben ik gestopt. Nu wil ik het graag proberen met kastanjebruin tinten...maar aan mijn uitgroei te zien ben ik in de loop van de jaren behoorlijk grijs geworden :( Dus ik heb even geen idee meer hoe dit gaat uitpakken! Bedankt voor je reactie!! Ik heb mijn haar trouwens met bruinrood geverfd de laatste keer. Dus het is bruin met een rode gloed.
Antwoord
Hm ik dacht eigenlijk dat de combinatie chemisch verven met een henna waar metaalzouten inzitten wel eens flink verkeerd kon uitpakken. Maar ik weet niet of er metaalzouten in die henna zitten, of dat het alleen henna met indigo is? Als het henna met indigo is en je blondeert je haar daarna, kan het groengrijs uitpakken. Omdat je er meer henna uitblondeert dan indigo, en indigo is grijsblauw.

Ik ben zelf met henna gestopt, onder andere ook omdat ik het oranje vanwege die grijze haren niet mooi vond. Ook had ik nog geprobeerd met een combinatie van henna en indigo, maar de indigo pakte niet dus daar had ik niks aan. Overigens ook al pakt de indigo niet zichtbaar, als je het er probeert uit te bleken blijkt vaak nog dat er toch nog een restje in je haar zit en krijg je die vieze kleur waar ik het net over had (ik heb er meerder verhalen over gelezen op het Amerikaanse forum, gelukkig niet zelf meegemaakt). Er zijn hier wel leden die meer succes hebben met zo'n mengsel, maargoed ik had er zelf geen succes mee gewoonweg omdat het niet goed pakte.

Enfin, ik denk dat als je die chatain gebruikt, het in het slechtste geval niet goed pakt. Het lijkt me sterk dat je een rare kleur zou krijgen. Mocht het niet pakken, dan kun je kijken of het met meerdere behandelingen wel werkt. Of weer teruggaan naar de chemische kleuring. Maar kijk even goed wat er precies in het pakje zit, misschien is het geen henna met indigo maar zit er iets anders in smile
Antwoord
Hallo

Ik heb dus mijn haar toch maar met henna geverfd...na veel speurwerk werd aangeraden om wat citroensap aan de henne toe te voegen dan zou het beter pakken. Ook had ik het aangemaakt met koffie en twee kleuren henna gemengd. Kastanjebruin en de iets minder dan de helft koper rood erbij gedaan. Mijn haar was geverfd met een bruinrode kleur en ik had zeker meer dan een centimeter uitgroei.

Het resultaat!
Over mijn bruinrode haar geeft het een mooie rode glans, maar mijn grijze uitgroei is zeker behoorlijk lichtrood geworden. Dus vanavond de uitgroei nog een keer gedaan, met iets meer bruin en wat minder rood..Helaas blijft mijn uitgroei behoorlijk oranje. en die kleur oranje vind ik geloof ik niet echt bij mij staan. Ook is het natuurlijk niet echt mooi als je zo een oranje uitgroei boven op je hoofd hebt. Dus ik zit te overwegen om een pakje henna plus te kopen en op die manier mijn haar weer te gaan verven. Weet iemand hier of dat kan? Henna plus over natuurlijke henna?

Ik vind het wel jammer dat het zo uitpakt, ik heb vroeger jaren lang plezier gehad van Henna, maar ik vrees dat mijn Henna tijdperk echt voorgoed voorbij is.
Antwoord
Wat zit er in die Hennaplus? Ik zag dat er poeder van is en long lasting color ofzo. Het poeder lijkt me gewoon een hennamengsel of vergis ik me?
Antwoord
Van Henna plus heb je een poeder en een verf. Ik wilde de verf. zodat ik mijn haar weer egaal krijg. Ondertussen heb ik Henna plus zelf benaderd met de volgende vraag. Kan ik mijn haar verven na Henna gebruik met een verf..

Ik heb mijn haar gekleurd met Henne color . De kleuren die ik gebruikt heb zijn Chatain( Kastanjebruin) en Cuivre ( koper) Op het pakje staat dat het 100% natuurlijke Henna is.ZONDER ...oxidanten, ammoniak, Parabenen, Bleekmiddel, en ppd. Wat er dan verder WEL in zit staat er niet op, alleen dat het 100% Henna is.

Ik ben benieuwd naar je antwoordt. Ik heb namelijk het internet afgespeurd ook in combinatie Henna plus verf over natuurlijke Henna en heb niks gevonden. Er is namelijk wel veel vraag naar waarmee je WEL over Henna heen kunt verven.

Antwoordt van Henna plus luidt:

Afgaande op deze informatie kunt u iedere kleuring toepassen, behalve blonderen. Als u voor een natuurtint kiest, zal de rode tint in het grijze haar het meest worden geneutraliseerd. Bijvoorbeeld Hennaplus Long Lasting Colour Light brown 5 of Hairwonder Colour & Care Light brown 5. Deze laatste is een kleuring zonder ammonia.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Voor vragen kunt u altijd contact opnemen met onze klantenservice: tel. +31-226-364411.
Antwoord
Ah dat is ook wat makkelijker te verdelen dan de poeder denk ik. Dus ze bedoelen dat je er gewoon met alles overheen kunt verven? (behalve blonderen dan) Dat is mooi :)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)