Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bodyshop bananen conditioner
Banana conditioner
[Afbeelding: 83608m_l.jpg]

Ingrediënten

Aqua, musa paradisica fruit (banana), cetearyl alcohol, cetrimonium chloride, phenoxyethanol, hydroxyethylcellulose, lecithin, honey, panthenol, propylene glycol, parfum, benzyl alcohol, ascorbic acid, citric acid, sodium chloride, sodium hydroxide, CI 15985/Yellow 6, CI 19140 Yellow 5.

Siliconen / Sulfaten

Consistentie en geur

Consistentie is erg dik, het loopt niet erg makkelijk uit de fles.
Geur is hetzelfde als de shampoo, een beetje chemisch banaan, zoals de bananenschuimpjes, of bananen milkshake.

Werking

Ik kan het beter wat langer laten inwerken als een normale CO maar dan werkt het wel heel goed. ik merk tijdens het douchen al dat mijn haar zachter is.
Het blijft ook zacht tot mijn volgende wasbeurt!

Prijs

10 euro voor 250 ml

Persoonlijke score op 5

4, ik vind het fijn spul maar aan de dure kant.

Waar kan je het vinden (België/Nederland?)

The Body Shop

Speciale opmerkingen?

12 maanden houdbaar.
mijn flesje ziet er anders uit op de foto, met een voornamelijk wit etiket en een afbeelding van plakjes banaan.
Kin-Schl-Apl-BSL-TL-HL-TBL-Classic
Heup verwacht in Januari 2016
Antwoord
[Afbeelding: banana-sp%C3%BClung.jpg]

Ik heb hem recent gekocht, maar het plaatje op de website verschilt van mijn fles. Het plaatje hierboven ziet er wel precies uit als mijn fles

Ingrediënten
Aqua (water), Musa Paradisica Fruit (bananenpuree), Cetearyl Alcohol, Cetrimonium Chloride, Phenoxyethanol, Hydroxyethylcellulose, Lecithin, Propylene Glycol, Panthenol, Parfum, Benzyl Alcohol, Sodium Hydroxide, Ascorbic Acid (vitamine C), kleurstoffen: CI 15985, CI 19140.

Siliconen / Sulfaten
Zie dat op het etiket staat dat er honing in zit, ook op het etiket van de fles in hun online shop, maar dat het niet op de ingredientenlijst staat.

Consistentie en geur
Erg dik, je moet hard in de fles knijpen om het er uit te krijgen. Het dopje moet je er ook afschroeven. De geur is die van overrijpe banaan met een beetje mango.

Werking
Moest hem echt goed insmeren voordat er wat gebeurde. Ik had er een beetje een hard hoofd in, maar het resultaat was toch nog best zacht. Niet voedend genoeg naar mijn zin.

Prijs
6,50

Persoonlijke score op 5
0/5

Waar kan je het vinden (België/Nederland?)
Bij de Body Shop, en in hun online winkel

Speciale opmerkingen?
Had hier zo veel goede verhalen over gehoord. Ik ga hem wel op maken, maar er komt geen nieuwe fles van in huis.

Afgezien daarvan gebruik ik liever geen producten met benzyl alcohol. Het is een discutabel ingredient, net als phenoxyethanol wat er ook in zit. Een marketingtruc is om te zeggen dat phenoxythanol relatief veilig is. Daarmee bedoelen ze in relatie tot formaldehydereleasers. Zo "veilig" is het namelijk niet. Op de website maken ze goede sier dat er geen ethanol (alcohol denat.) in zit, wat juist minder erg was geweest dan wat ze er wel in hebben gedaan. Ik houd niet van dit soort marketingtrucjes, een product beter/natuurlijker/veiliger voordoen dan het is. WTF Body Shop??
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)