Zwarte henna, maar uitgroei.
Hey mensen!

Ik zit met een vervelend probleem opgescheept die ik natuurlijk graag zou oplossen! smile
Het zit zo: ik heb mijn haar de voorbije 3 jaar met zwarte chemische verf gekleurd, waarbij mijn haarstroken nu echt pikzwart zijn.
Aangezien chemische verf echt klote spul is voor mijn haar, ben ik overgeschakeld naar henna, Caca Noir van Lush om precies te zijn. ;) Dit is zwarte henna met een mix van rode henna en indigo. Dit heeft heel goed gepakt, heb een prachtige donkerrode/donkerpaarse schijn op mijn zwarte haren.
Nu het probleem is dat mijn echte haar, lichtbruin is, en dus een vreselijke uitgroei heb! Dit was snel op te lossen met chemische verf, maar wil er echt niet meer naar overstappen!! Noway nah
Nu dat ik mijn uitgroei dus ook gekleurd heb met de henna, is deze veel roder dan mijn zwarte haren en vlak bij mijn hoofdhuid is het nog steeds lichtbruin/bruin. Snif
- Kan het misschien opgelost worden door een mix van Caca brun + Caca noir op mijn uitgroei te doen? Zoja, wat is de hoeveelheid dan? ( het is echt de bedoeling dat mijn uitgroei OOK zwart wordt!! Anxious )
- Wordt naarmate ik de Caca noir meerdere keren gebruik mijn uitgroei veel donkerder/zwart? Dit was namelijk de eerste keer dat ik henna gebruikte.
- Even meedelen dat ik niet eerst de henna behandeling wil doen en dan vervolgens de aparte indigobehandeling, omdat indigo nergens te vinden is in België Suspicious

Kan iemand me van dit vervelend probleem verhelpen???

Alvast bedankt! smile
Afgunst ziet de zee, maar niet de rotsen...
Antwoord
ik heb zelf geen henna gebruikt maar ik hoor wel vaak dat de kleur inderdaad sterker word als je het vaker gebruikt.
zelf heb ik weleens met indigo geprobeerd te kleuren maar het bleef nooit hangen. maar misschien hebben andere mensen er betere ervaringen mee.

(trouwens: ik ben geen mod maar ik kan je wel toefluisteren dat het word gewaardeerd als je je voorstelt)
Kin-Schl-Apl-BSL-TL-HL-TBL-Classic
Heup verwacht in Januari 2016
Antwoord
Aisha schreef:ik heb zelf geen henna gebruikt maar ik hoor wel vaak dat de kleur inderdaad sterker word als je het vaker gebruikt.
zelf heb ik weleens met indigo geprobeerd te kleuren maar het bleef nooit hangen. maar misschien hebben andere mensen er betere ervaringen mee.

(trouwens: ik ben geen mod maar ik kan je wel toefluisteren dat het word gewaardeerd als je je voorstelt)
Hij heeft zich al voorgesteld hoor :)

En sorry, ik ben ook geen henna-gebruiker.
Rolleyes midback - taille - taille volle punten - heup - heup volle punten bloem
Antwoord
Golden schreef:
Aisha schreef:ik heb zelf geen henna gebruikt maar ik hoor wel vaak dat de kleur inderdaad sterker word als je het vaker gebruikt.

Hij heeft zich al voorgesteld hoor :)

En sorry, ik ben ook geen henna-gebruiker.
Edit: oeps toch niet, er zijn net 2 nieuwe leden met een erg gelijkende naam gniffel-0136-giggle
Rolleyes midback - taille - taille volle punten - heup - heup volle punten bloem
Antwoord
Ik gebruik zelf geen henna of indigo, maar de mensen die ik heb ontmoet die met natuurlijke kleuring zwart haar hebben gekregen werkten toch het liefst met de dubbele kleuring.
Een mix van henna en indigo levert nu eenmaal eerder een bruine of iets rode kleur op, terwijl de tweelaags methode (dat is het toch in feite) zorgt wel voor zwart. Indigo vervaagt (zoals je misschien al weet) nogal snel. Na hooguit een maand begint het al minder te worden, maar als het hecht op een basis van henna blijft het langer goed. Het kan extra helpen door een beetje zout door de indigo te mengen.
Aldus hun ervaringen.

Niet het antwoord waar je op hoopt, maar wellicht heeft iemand anders nog andere ervaringen. Ieder hoofd met haar is nu eenmaal anders.
1aFii - 115 cm
Proud Manes

[Afbeelding: rapunzel.jpg]  (© 2010 Disney)

Het leven is als geld: je kunt er alles mee doen, maar je kunt het maar een keer uitgeven (Guido Weijers)
Antwoord
Tiger schreef:Ik gebruik zelf geen henna of indigo, maar de mensen die ik heb ontmoet die met natuurlijke kleuring zwart haar hebben gekregen werkten toch het liefst met de dubbele kleuring.
Een mix van henna en indigo levert nu eenmaal eerder een bruine of iets rode kleur op, terwijl de tweelaags methode (dat is het toch in feite) zorgt wel voor zwart. Indigo vervaagt (zoals je misschien al weet) nogal snel. Na hooguit een maand begint het al minder te worden, maar als het hecht op een basis van henna blijft het langer goed. Het kan extra helpen door een beetje zout door de indigo te mengen.
Aldus hun ervaringen.

Niet het antwoord waar je op hoopt, maar wellicht heeft iemand anders nog andere ervaringen. Ieder hoofd met haar is nu eenmaal anders.

Hmmm krab
Weet je dan toevallig of Caca brun (bruine henna) donkerder wordt? Kan het tegen de zwarte kleur worden? Zo ja, hoe dan?? Think
Antwoord
Ik heb zelf ook lichtbruin tot blond haar, en heb ook een jaar met henna/indigo mixen geverfd. Eerst zelf aan de slag gegaan met eerst henna en daarna indigo... Maar na drie weken was het indigo-effect al zo goed als weg. Ik zat alleen nog met een oranje-rode gloed van de henna. Het is ook enorm tijdrovend om deze methode toe te passen (vond ik toch).
Dan ben ik overgestapt op de voorgemaakte mixen met henna/indigo van Henné color, maar ook hier na drie weken : bye bye donkerbruine kleur, hello oranje gloed!. Ik had ook een uitgroei met chemische haarverf in heel donkerbruin, en hier pakte de hendigo wel heel goed op en bleef het ook heel goed.
Ik denk dat het het heel moeilijk is om lichtbruine/ blonde lokken, donkerbruin tot zwart te krijgen met natuurlijk hendigo ..... Ik heb het een jaar geprobeerd maar heb het helaas moeten opgeven. Als je echt heel donkerbruin tot zwart wil, met een lichtbruine natuurlijke kleur, denk ik dat je enkel blijven resultaat gaat krijgen met chemische verf.
neutrale henna ~ Wash ~ Leave in olie~ laatste knipbeurt 30/06/2014
Hearts
Antwoord
Gitte schreef:Ik heb zelf ook lichtbruin tot blond haar, en heb ook een jaar met henna/indigo mixen geverfd. Eerst zelf aan de slag gegaan met eerst henna en daarna indigo... Maar na drie weken was het indigo-effect al zo goed als weg. Ik zat alleen nog met een oranje-rode gloed van de henna. Het is ook enorm tijdrovend om deze methode toe te passen (vond ik toch).
Dan ben ik overgestapt op de voorgemaakte mixen met henna/indigo van Henné color, maar ook hier na drie weken : bye bye donkerbruine kleur, hello oranje gloed!. Ik had ook een uitgroei met chemische haarverf in heel donkerbruin, en hier pakte de hendigo wel heel goed op en bleef het ook heel goed.
Ik denk dat het het heel moeilijk is om lichtbruine/ blonde lokken, donkerbruin tot zwart te krijgen met natuurlijk hendigo ..... Ik heb het een jaar geprobeerd maar heb het helaas moeten opgeven. Als je echt heel donkerbruin tot zwart wil, met een lichtbruine natuurlijke kleur, denk ik dat je enkel blijven resultaat gaat krijgen met chemische verf.

Dankje voor je reactie! smile
Hmm ik ga mijn uitgroei deze zondag nog eens kleuren met Caca noir van Lush, als het dan donkerder is, dan zal ik al blij zijn! :)
Van waar haalde je je indigopoeder trouwens?
Antwoord
Bij mij wil indigo ook niet zo goed pakken. Het is wel zo dat het bij veel mensen minder goed pakt, maar als het eenmaal pakt krijg je het er niet meer uit. Dus ik zou het gewoon nog een paar keer proberen tot je ziet of het voor je gaat werken. Caca noir lijkt me eerder zwart dan caca brun toch? Als je geluk hebt kun je indigo bij de toko vinden (weet niet of dat zo heet in Belgie?). Dat is een Indisch/Chinese winkel met allerlei producten zoals kokosmelk, speciale rijst, specerijen en dergelijke. Of een Indiase winkel. Ik heb het ook wel eens in een Islamitische winkel gevonden. Let a.u.b. goed op de ingredientenlijst, dat er geen PPD in zit, omdat dat berucht is vanwege het veroorzaken van ernstige allergische reacties.
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)