Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
DAX Lanoline
Lanoline
[Afbeelding: IMG_1652.jpg]

Ingrediënten
[Afbeelding: IMG_1653.jpg][Afbeelding: IMG_1654.jpg][Afbeelding: IMG_1655.jpg]

niets van dit alles / niets

Consistentie en geur
ruikt naar schaap zegt mijn moeder, maar ik vind het persoonlijk eigenlijk wel lekker ruiken.. :p
de consistentie is een pasta.te vergelijken met lijm

Werking
werkt een beetje zoals olie; het is voedender dan olijfolie en kokosolie, maar het trekt minder goed in.
ik gebruik het enkel nog om mijn puntjes te beschermen.
je hebt er snel te veel van gebruikt
Ik vind het wat onhandig omdat het zo moeilijk insmeert en je het ZIET liggen. enkel nuttig als prewash dus of als je je haar vlecht.
maar het werkt wel.
ik heb het EERgisteren ingesmeerd en het is nu al drie dagen aan het intrekken. de eerste dag zag het er vettig uit, de tweede dag al minder, vandaag glanzen mijn punten écht ongelooflijk en zijn ze ook goed doorvoed, ze zijn nog steeds wat vettig onderaan.
Morgen zullen ze dus niet meer vettig zijn en nog steeds glanzen (dat is toch wat het meestal doet). Interessant dus als je punten echt een straffe voeding nodig hebben, maar het neemt ZOVEEL tijd :p

Prijs
€5

Persoonlijke score op 5

4. Dit voedt mijn haar echt ongelooflijk maar is onhandig in gebruik

Waar kan je het vinden (België/Nederland?)
ik had het nog nooit eerder gezien, maar de turkse supermarkt in Leuven heeft zo ongelooflijk veel alternatieve dingen bij hun shampoo's staan, dat ik het wel moest meenemen.. :p
(in die winkel staat de olijfolie -en arganolie effectief bij de haarproducten, ze hebben ook conditioners op basis van olijfolie, iraanse shampoo's, amla olie, henna, ...)

Speciale opmerkingen?
dit is een puur natuurlijk product
lanoline is eigenlijk het vet dat schapen aanmaken om hun vacht te onderhouden.
Het heeft de eigenschap dat het water uit de lucht trekt en zo je haar blijft voeden en hydrateren.
Er moeten geen schapen voor sterven of zo, de lanoline wordt uit de wol getrokken wanneer de wol verwerkt wordt.
[Afbeelding: IMG_1509.jpg]
Antwoord
Van welk merk is het, dan kan ik dat in de titel erbij zetten :)
1a F iii in herstel, vroegere dikte: 11 cm, huidige dikte: 9 cm

[Afbeelding: sG9Yt8jt.jpg?1]
Antwoord
Pha schreef:Van welk merk is het, dan kan ik dat in de titel erbij zetten :)
DAX geloof ik, staat toch op het flesje :)
Antwoord
Sorry maar dit is geen natuurlijk product hoor. De ingredienten zijn namelijk o.a. petrolatum en paraffinum liquidum, naast de lanoline.
Antwoord
je hebt gelijk Rusalka!
Het is de Lanoline zelf die een natuurlijk product is :)
ochja, ik zou het toch niet zo hard aanraden anyways ;)
Antwoord

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)