Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu za nov 01, 2014 00:39

Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Pijnlijke hoofdhuid? 
Auteur Bericht
Langhaartje

Haarcode: 2b N ii
Lengte: 78/87/115

Bericht Pijnlijke hoofdhuid?
Hebben jullie ook weleens last van een pijnlijke hoofdhuid?
Ik heb er soms last van en ik heb het idee dat het vooral is wanneer ik mijn haar wat strakker heb gedragen (in een hoge staart of bun bijvoorbeeld). Ik probeer mijn haar wel zo los mogelijk vast te zetten en heb niet het idee dat het vandaag bijvoorbeeld erg strak zat, maar na een hele dag een sockbun in gehad te hebben, doet het toch pijn. Ik gebruik eigenlijk vrijwel geen borstel of kam om het haar strak te kammen, maar probeer zoveel mogelijk met mijn handen te doen. Alleen als er echt van die bobbels zitten die ik niet weg krijg, haal ik er even een kam overheen. Verder kam ik mijn haren sowieso niet zo vaak, om zoveel mogelijk krullen te houden :bloos2
Dus vandaar mijn vraag: hebben jullie dit ook? (met andere woorden, is dit redelijk normaal of niet?)

do aug 30, 2012 21:59
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 2b F/N iii
Lengte: 69/76/82

Bericht Re: Pijnlijke hoofdhuid?
Ik heb dat ook wel eens! Kan er ook niet echt bij waar het aan ligt, ik heb het ook vaak als ik het niet strak in een staart heb gedragen.. Wel lijkt het erger te zijn als m'n haar gewassen moet worden.. Maar wat het precies is, al sla je me dood! :gniffel

do aug 30, 2012 22:22
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 1b -N -ii
Lengte: 43/69/100

ja, voor mij hetzelfde. dan voelt het eigenlijk alsof er een blauwe plek onder mijn haren zit ofzo.
en inderdaad, het gebeurd ook als ik mijn haar niet strak achterover heb gedragen.
soms probeer ik het dan wat te masseren, maar dat helpt zelden. meestal is het afwachten tot het weer over gaat.

overigens dacht ik ook een tijdje dat het te maken kon hebben met de lengte en het gewicht van mijn haar.
maar nu het kort is heb ik er ook weleens last van.

vr aug 31, 2012 11:44
Profiel WWW
Hoofdhaartje

Haarcode: 1a F ii
Lengte: 54/90/100

Die pijn is normaal. Dat komt doordat je haarwortels in een richting worden getrokken (naar achteren of opzij), die ze van nature uit niet hebben. De richting is naar beneden, dus manipuleer je dat en loop je zo een tijd rond, kan je dus zo'n pijn tot gevolg hebben. En des te strakker, des te pijnlijker natuurlijk!

vr aug 31, 2012 13:02
Profiel WWW
Langhaartje

Haarcode: 2b N ii
Lengte: 78/87/115

Ah, dat stelt me gerust :smile
Na een nacht slapen is het gelukkig weer weg.
Ik las op Internet ook dat het door te agressieve shampoo kan komen, maar ik gebruik nu steeds de YesTo en die lijkt me juist best wel zacht voor het haar...

vr aug 31, 2012 13:56
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b M ii
Lengte: 112/139/infinity
Ik heb het ook hoor, en het is erger als je moe bent ook. Als het te strak zit, maar ook als het te los zit want dan is het gewicht niet goed verdeeld. Als het heel erg is doe ik het maar in een vlecht, en 2 vlechten over m'n hoofd zit ook erg comfortabel. Inmiddels slaap ik ook niet meer met een vlecht omdat het teveel trekt als ik hem naar de zijkant moet leggen en er soms op lig wat erg vervelend is. En ik kreeg juist meer klitten in m'n nek. Dus leg ik mijn haar over het kussen, dan trekt het zeker niet.

za sep 01, 2012 11:14
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1c/2aNiii
Lengte: 48/53/?

Ik heb het als ik vermoeid ben of als mijn haren gewassen moeten worden. De laatste tijd heb ik er niet zoveel last van. Als ik er last van had en ik was thuis dan deed ik het lekker los, dat helpt vaak wel.

za sep 01, 2012 15:08
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1c-2a/F/ii
Lengte: --/??/--

Heb ik ook weleens, inderdaad als haren gewassen moeten worden en het in updo is geweest. Maar het komt en gaat, er zijn perioden dat ik er meer last van heb en soms weer minder. Weet niet precies waar dat aan ligt. :)

za sep 01, 2012 18:57
Profiel
Langhaartje

Haarcode: 1b/F/ii
Lengte: 40/70/100

Hier hetzelfde verhaal als van Alva. :) Mijn haar hoeft er niet eens echt strak voor te hebben gezeten, als het een onnatuurlijke richting is en mijn haar is erg vettig dan voel ik het al 's avonds bij het uithalen van de updo.

za sep 01, 2012 19:56
Profiel
Antwoord op onderwerp   [ 9 berichten ]